اعتراض باشگاه پرسپولیس به تعداد کم بلیت خواسته هواداران سپاهان از مورایس: فقط پرسپولیس را ببر تراکتور به دنبال جذب مهاجم پرسپولیس رقابت سه پرسپولیسی برای یک پست ترکیب احتمالی سپاهان برای مصاف با پرسپولیس نتیجه و ویدیو خلاصه بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در دور رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا پخش زنده بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا + تماشای آنلاین افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی پشت بامی کشور در مجموعه موج های آبی مشهد + فیلم یازدهمین تقابل نکونام با تراکتوری‌ها| درانتظار پنجاه و پنجمین بازی اولین تقابل اوسمار با مورایس| آمار‌ها به نفع مرد پرتغالی دفاع اوسمار از تعویض‌هایش مقابل آلومینیوم اراک یزد میزبان والیبال جام باشگاه‌های آسیا شد فرش مشهد میزبان لیگ بسکتبال جوانان کشور مبارزه کاراته‌کاران خراسان‌رضوی در آسیا تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر | عیارسنجی اوسمار تاریخ و ساعت بازی تراکتور و استقلال در لیگ برتر | تراکتور برای پرسپولیس بازی می‌کند! جریمه ۲۰۰ میلیونی تراکتور بازرسی هم به مسئله انتخابات هیئت فوتبال خراسان رضوی ورود کرد؛ دست نگه دارید، غیرقانونی است! شکست استقلال مطهری را بیمه می کند حضور بیرو مقابل سپاهان قطعی شد
سرخط خبرها

بازیکنانی که مانند بلینگام از همان آغاز درخشیدند | خرید‌های ایده‌آل غول‌های اروپایی

  • کد خبر: ۱۸۳۴۴۵
  • ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳
بازیکنانی که مانند بلینگام از همان آغاز درخشیدند | خرید‌های ایده‌آل غول‌های اروپایی
زمان زیادی از پیوستن جود بلینگام به رئال‌مادرید نمی‌گذرد، اما این استعداد جوان در همین مدت چنان درخشان ظاهر شده که مهم‌ترین عامل پیروزی‌های کهکشانی‌ها به شمار می‌رود.

شهرآرانیوز، بلینگام فقط در چندهفته سانتیاگو برنابئو را خانه خود کرده و یکی از بازیکنان محبوب رئال‌مادرید لقب گرفته است.

البته او تنهابازیکنی نیست که به باشگاهی بزرگ می‌پیوندد و از همان شروع کار به یکی از مهره‌های تأثیرگذار تیمش تبدیل می‌شود. پیش از بلینگام هم برخی ستاره‌های جدید در سال‌های گذشته توانستند بار موفقیت تیم‌های تازه‌شان را به دوش بکشند؛ مسیری را که ویرجیل فن‌دایک با رفتن به لیورپول پیمود یا موفقیتی که ارلینگ هالند در منچسترسیتی به آن رسید، می‌توان از همین نمونه‌ها دانست.

انقلاب کلوپ به کمک صخره هلندی

پیوستن ویرجیل فن‌دایک در زمستان سال ۲۰۱۸ از ساوتهمپتون به لیورپول حرکتی بود که شاگردان یورگن کلوپ را از تیمی متوسط در لیگ قهرمانان اروپا به یکی از تیم‌های مدعی تبدیل کرد. لیورپولی‌ها ماه‌ها به‌دنبال خرید این مدافع بودند، اما مدیران ساوتهمپتون سرسختی فراوانی در این‌باره به خرج می‌دادند.

درنهایت، اما آنفیلدی‌ها توانستند با فروش فیلیپه کوتینیو به بارسلونا به قیمت ۱۷۶ میلیون دلار، با دستی پر به سراغ خرید مدافع مدنظرشان بروند و فن‌دایک را به خدمت بگیرند. اضافه‌شدن این مدافع به دیواره دفاعی قرمز‌ها انقلاب کلوپ را آغاز کرد. فن‌دایک از همان ابتدای حضورش در آنفیلد توانست به یکی از مدافعان مطمئن دنیا تبدیل شود.

کاپیتان هلندی نقش پررنگی در قدرت لیورپول و رسیدن آن‌ها به قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۱۹ داشت. با وجود اینکه لیورپولی‌ها مبلغ هنگفتی برای خرید مدافع هلندی پرداختند و در آن زمان او را به گران‌ترین مدافع دنیا تبدیل کردند، این هزینه با توجه به جام‌ها و افتخاراتی که توانستند به کمک او کسب کنند، به نظر مقرون‌به‌صرفه می‌آید.

فرناندز، فرشته‌ای برای شیاطین

در زمستان ۲۰۲۰ و درست در زمانی که منچستریونایتد امیدوارکننده‌ترین عملکردش را در دو سال گذشته تجربه کرده بود، برای تقویت شانس صعود به جمع چهار تیم برتر به بازیکنی با کیفیت هجومی زیاد نیاز داشت. آن‌ها خوش‌شانس بودند که مرد مناسبی برای این مأموریت پیدا کردند. برونو فرناندز پرتغالی که در آن زمان در باشگاه اسپورتینگ کشورش مشغول بازی بود، تعدادی از تیم‌های برتر اروپا را خواهان خود می‌دید، اما درنهایت این شیاطین سرخ بودند که موفق به شکار او شدند.

با وجود هزینه ۶۰ میلیون‌دلاری که این ستاره پرتغالی روی دست باشگاه جدیدش گذاشت، منچستری‌ها با خرید او دقیقا به آنچه نیاز داشتند در بخش هجومی تیمشان رسیدند. فرناندز از همان نیمه دوم فصل ۲۰۱۹-۲۰۲۰ شروع به درخشش در جمع شیاطین سرخ کرد و در چهارده بازی هشت گل زد و هفت پاس گل داد. هرچند هنوز هم منچستریونایتد برای بازگشت به دوران باشکوهش راه درازی در پیش دارد، اما فرناندز در همه دوران پرفرازونشیب آن‌ها همیشه کیفیتی مطلوب را در زمین ارائه می‌دهد.

نخستین قهرمانی اروپا به کمک غول نروژی

سیتی در سال‌های گذشته به قدرت بلامنازعی در فوتبال جزیره تبدیل شده است و شاگردان گواردیولا یکی پس از دیگری عناوین فوتبال باشگاهی انگلیس را به چنگ می‌آورند. در این اوضاع پرداخت ۶۴ میلیون دلار به دورتموند برای اضافه‌کردن ارلینگ هالند به تیمی که بدون او هم قادر به قهرمانی در لیگ‌برتر بود، لازم به نظر نمی‌رسید. پپ گواردیولا برای قهرمانی در لیگ‌برتر واقعا به هالند نیاز نداشت و این کار را بدون مهاجمی شناخته‌شده برای دو سال پیاپی انجام داده بود. درواقع هالند به سیتی اضافه شد تا در لیگ قهرمانان اروپا برتری داشته باشند.

هالند خریدی عالی در زمان مناسب برای سیتی بود. سؤالاتی درباره ناتوانی گواردیولا در به‌دست‌آوردن لیگ قهرمانان در منچسترسیتی در حال مطرح‌شدن بود و با توجه به اینکه قرارداد او در پایان فصل ۲۰۲۳ به پایان می‌رسید، به نظر می‌آمد زمان او در اتحاد ممکن است به پایان برسد. اما هالند به محض اضافه‌شدنش در فصل پیش، به سیتی جان داد و با زدن ۵۶ گل و کمک به تیمش برای کسب سه‌گانه تاریخی، تأثیر زیادی در کسب نخستین جام لیگ قهرمانان اروپا در ویترین افتخارات سیتیزن‌ها داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->